072-3952002
עורך דין רשלנות רפואית ברמת גן | טיפולי שיניים - רשלנות בלידה - עו"ד שכטר ביר - עו"ד נזיקין | תאונות עבודה | רשלנות רפואית ברמת גן

עורך דין רשלנות רפואית ברמת גן

עורך דין רשלנות רפואית ברמת גן

משרד עו"ד שכטר ביר – רשלנות רפואית ברמת גן והסביבה

עם קבלת טיפול רפואי, אנו למעשה מפקידים את ביטחוננו ובריאותנו בידיו המסורות של איש מקצוע.
למרבה הצער, מדי שנה, ישראלים הפוקדים את המוסדות הרפואיים השונים, מוצאים עצמם נפגעים מעצם קבלת הטיפול עצמו.

קצרה היריעה מלבחון את ההשלכות הרפואיות השונות בפירוט, אך יהיה זה נכון לקבוע כי רמות הפגיעה כתוצאה מטיפול לקוי הן רבות החל מירידה רגעית באיכות חייו של המטופל הנפגע, דרך קביעת נכות קבועה ועד למקרים  טרגיים של מוות ברשלנות.

 

 

 

כיצד החוק מגדיר רשלנות רפואית?

בטרם חיפושכם אחר עורך דין רשלנות רפואית ברמת גן, מומלץ שתוודאו כי אתם אכן עומדים בקריטריונים העונים על הגדרה זו.

רשלנות רפואית הינה טיפול רפואי שתוצאותיו השליליות נגרמו בשל מעשה שגוי אשר נגרם על ידי אנשי הצוות הרפואי.
רשלנות שכזו יכולה להיגרם ממתן מרשם לתרופה שאיננה נכונה, ביצוע פרוצדורה רפואית שלא בכפוף להוראות, התעלמות מתסמינים מובהקים המצריכים בדיקת מעמיקות לצורכי אבחון ועוד.

במקרים בהם הוכח כי הצוות הרפואי שגה באופן אשר היה יכול להימנע באמצעות זהירות סבירה, אכן יהיה מדובר בעילה לתביעה לאור רשלנות רפואית וליקוי מובהק בתפקוד המוסד הרפואי.

צריכים קבלת הכוונה וייעוץ? משרד עורכי דין שכטר-ביר מעניק ייעוץ משפטי מקצועי וליווי על-ידי עורכי דין ומשפטנים מן המובילים בישראל. לצדם, מגויסים אל המשימה יועצים רפואיים המסייעים בגיבוש חוות דעת מומחים.

אילו סוגי רשלנות קיימים?

לאור העובדה כי ענף הרפואה טומן בחובו ערב רב של פרוצדורות רפואיות שונות, יהיה זה מאתגר עד כמעט בלתי אפשרי לכלול את המידע הרב תחת מאמר אחד. להלן התביעות הנפוצות ביותר ברשלנות רפואית.

  • רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה הינה מונח הכולל הן את תקופת ההיריון והן את אירוע הלידה ותוצאותיו. תקופת ההיריון הינה רגישה ומלווה בערב רב של פרוצדורות רפואיות, ביקורות והנפקת תוספים ותרופות. במקרים של אבחון לקויים, אי הקפדה על מלוא הבדיקות או כשלים והסתבכות במהלך ההיריון או הלידה, נדרשת מלאכת מחשבת המסתמכת על בדיקת כלל התוצאות והמסמכים הרפואיים.

מדובר בתביעות מאתגרות המצריכות ייעוץ משפטי מקצועי לאור העובדה כי מרביתן מופנות כנגד גופים רפואיים מאורגנים ומגובים בצוות משפטי.

  • רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח מצריכה בדיקה יסודית של כלל ההליכים שהתבצעו לאורך הפרוצדורה הניתוחית. גם במקרה זה, אין הרשלנות הרפואית נבדקת רק באופן ביצוע הניתוח, כי אם בבדיקות שקדמו לו – האם המטופל היה כשיר למעבר הפרוצדורה שנקבעה? האם כלל ההליכים מולאו בקפידה לכל אורך ביצועה? והאם הטיפול והמעקב שבוצע לאחר מכן נעשה בכפוף להוראות?

אי ביצוען של פעולות כאלו ואחרות או הנפקת תרופות וביצוע הליכים מוטעים, יכולים להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

  • רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

כמו בתחומים מקבילים בעולם הרפואה, גם רופאי השיניים מחויבים בשמירה על כללי זהירות וביצוע פרוצדורות רפואיות בכפוף לנהלים. אי-בדיקת כשירות המטופל, מתן טיפול תרופתי שגוי או ביצוע פרוצדורה שלא בכפוף לכללי הזהירות וההליכים הרפואיים הנדרשים, יכולים להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

בין התביעות הנפוצות ניתן למנות טיפולי שורש ומתן זריקות הרדמה. מינון לא נכון עלול להוביל או לכאבים במהלך הפרוצדורה או לתופעות נוספות המתרחשות עם תום הטיפול. לטיפולי שורש שכשלו, עלולים להתלוות כאבים חמורים הפוגעים באיכות חייו של המטופל.

האם יש עילה לתביעה?

במשרד עורכי דין שכטר-ביר נשמח לסייע לכם ולברר את פרטי המקרה לעומקם. לשיחה ראשונית ותיאום פגישה עם עורך דין רשלנות רפואית ברמת גן, התקשרו: 072-3952002 או השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.