072-3952002
תאונת עבודה בבניין - תאונת עבודה בגובה | עורך דין ביר שכטר

תאונת עבודה בבניין

ענף הבניין ממשיך לגבות קורבנות חדשים עד למציאות הבלתי נתפסת בה האירועים מתקבלים ומדווחים כדבר שבשגרה. רק בשנת 2019 ונכון לכתיבת שורות אלו, נהרגו 22 עובדי בניין כתוצאה מתאונות עבודה, ו-65 נוספים נפצעו בדרגות חומרה שונות, חלקן משנות חיים.

 

תאונת עבודה בענף הבניין

תאונת עבודה בענף הבניין – לא מן הנמנע שאזלת ידה של המדינה והפיקוח הלקוי, אינם תורמת למיגור התופעה המותנית בראש ובראשונה בתנאי בטיחות מוקפדים ומתן הדין והחשבון בפני הנושאים באחריות. לשם כך, חשוב לקבל ייעוץ וליווי משפטי מקיף החותר למלוא הפיצויים ואשר פונה אל הגורמים הישירים אשר צריכים לתת את הדין.

 

תאונת עבודה בענף הבניין

עורך דין תאונת עבודה בענף הבניין מעניק שירות מקצועי לקבלת פיצויים עד 2 מיליון ש"ח

תאונת עבודה בגובה

כל הגשת תביעה לתאונת עבודה בבניין מביאה עמה סיפור אישי אחר, מחדל נוסף ואוזלת יד שערורייתית שמצריכה שינוי מהותי בענף בכללותו.

תאונת עבודה בגובה – בתחילת שנת 2019, נהרג עובד שנפל אל מותו מגובה רב. העדויות מן הזירה מספרות על פיגומים שאינם מחוזקים כהלכה, מחסור חמור ברשתות לבלימת הנפילה ואי התקנת מעקים בכפוף לתקנות.

הרוג נוסף נפטר לאחר מאבק ממושך בפציעה שנגרמה כתוצאה מחבלה של כלי עבודה כבד אשר התמוטט על המנוח.

עובד נוסף בשנת 2019 נהרג לאחר שתקרת מבנה עליה עמד התמוטטה תחת רגליו ועובד אחר נהרג כתוצאה מהתחשמלות.

המקרים האישיים הם קורעי לב, ובעיקר מביאים עמם תרעומת לנוכח היכולת הכל כך פשוטה, למנוע את רוע הגזירה. אחריות הנושאים בדין איננה מתבטאת רק בהתקנת מעקים או חיזוק הציוד, אלא גם בהדרכות והקפדה על כללי הזהירות הנדרשים בשטח החל מהימצאותם של בורות על הקרקע ועד לשימוש נכון בכלים כבדים.

 

תאונת עבודה בבניין

עורך דין תאונת עבודה בבניין מעניק שירות מקצועי לתביעת פיצויים החל מ100 אלף ש"ח

 

הגשת תביעה – תאונת עבודה בבניין

עובדי בניין שנפגעו במהלך עבודתם או בני משפחתם, רשאים לממש את מלוא זכויותיהם כנגד היזם הנחשב למעסיק.

תביעה כנגד הקבלן מתרחשת רק במקרים בהם הקבלן הוא גם היזם של המבנה, דבר הנפוץ בעיקר בפרויקטים לבניית בתים פרטיים. במקרים של מבנים, מבני ציבור וגורדי שחקים, לרוב יהיה מדובר ביזם המבטח את הקבלן, ולכן הוא זה אשר נושא במלוא האחריות ואשר לא מילא את חובתו הבסיסית להבטיח את הזהירות המירבית עבור עובדיו.

נוסף לתביעת המעסיק, רשאים העובדים הנפגעים או בני משפחותיהם, לתבוע את מלוא זכויותיהם מן המוסד לביטוח לאומי באמצעות עורך דין לתביעות ביטוח.

 

לבדיקת זכאות והערכת פיצויים השאר פרטים

אחריות המעסיק

באחריותו של המעסיק להבטיח לעובדיו סביבת עבודה בטוחה הכוללת מתקני בטיחות, אמצעי מיגון, שיטת עבודה סדורה ומתן הדרכות תקופתיות.

לאורך התהליך המשפטי, מתבצעת הערכה שמטרתה לקבוע אם המעסיק אכן פעל ללא דופי וקיים את מלוא התנאים הנדרשים כדי להבטיח את שלום עובדיו.

בדקו מה קורה בסיטואציה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה.

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל?

כל מקרה לגופו. כמעט ולא ניתן לבצע הערכה שרירותית שכן כל פציעת עבודה וכל אירוע שמסתיים באסון, מביע עמו תנאים סביבתיים משתנים וסיפור אישי הנובע מרצף של גורמים משתנים.

תאונת עבודה בגובה

עורך דין תאונת עבודה בגובה לתביעת פיצויים עד 2 מיליון ש"ח

תאונת עבודה בבניין כדוגמת תאונת עבודה בגובה, יכולה להסתכם בפיצויים של כ-100 אלף שקלים ובמקרים אחרים להגיע גם לסכומים של כ-2 מיליון ₪. מטרתו של עורך דין תאונת עבודה בענף הבניין היא לתחקר את האירוע על פרטיו השונים ולהעריך את גובה הפיצויים בהתאם למסקנותיו.

 

כמה זמן אורכת תביעת פיצויים?

גם כאן הערכת זמן שרירותית היא שגיאה חמורה שאיננה הולכת יד ביד עם המציאות. הגשת תביעה לתאונת עבודה בבניין לרוב אורכת בין חצי שנה למספר שנים.

בהליך של גישור ניתן לקצר את התהליך המשפטי ולתחום אותו בכ-6 חודשים של דיונים.

תאונות עבודה בענף הבניין הן אינן עניין של מה שבכך. לקבלת ייעוץ וליווי משפטי, התקשרו 072-395-2002 או השאירו פניה לקביעת פגישת ייעוץ.

למידע נוסף בנושא ראו גם: קטיעת אצבע