072-3952002
תביעת ביטוח במקרה של פגע וברח | שכטר ביר - עו"ד נזיקין | תאונות עבודה | רשלנות רפואית ברמת גן קבלת פיצויים לאחר תאונת פגע וברח

תביעת ביטוח במקרה של פגע וברח

תביעת ביטוח במקרה של תאונות דרכים פגע וברח

כשמתרחשת תאונת דרכים, ברוב המקרים הנהגים מחליפים ביניהם את פרטיהם האישיים ופרטי הפוליסות וחברות הביטוח כדי להמשיך את תהליכי התביעה מול חברות הביטוח.
אך קיימים מקרים שבהם הנהג הפוגע בורח מהמקום, אינו מסייע לאדם שנפגע ואינו משאיר פרטים כמתחייב בחוק.תאונת פגע וברח תביעת ביטוח

קודם כל תיעוד המקרה

בכל תאונת דרכים ובמיוחד בתאונת פגע וברח, חשוב לתעד את המקרה על כל פרטיו וגם לרשום את פרטי האנשים שהיו בסביבה והיו עדים למקרה ואולי צילמו את התאונה,מצלמות רחוב, מצלמות עסק הנמצאות על נתיב הבריחה של הנהג הפוגע, וכך הם יוכלו לספר את השתלשלות העניינים וכל פרט נוסף ואקוטי על הנהג הפוגע כמו סוג הרכב, נראותו החיצונית וכו' .

מהו הליך תביעה במקרה של תאונת פגע וברח?

מכיוון שאין כל מידע מיהו הנהג הפוגע, איזו חברת ביטוח ביטחה אותו ואם היה ברשותו ביטוח בר תוקף, האופציה היחידה במקרים הללו היא לתבוע את חברת הביטוח קרנית.
זוהי קרן ציבורית המשמשת כחברת ביטוח ממשלתית המעניקה פיצוי לכל אדם שנפגע בתאונת פגע וברח על פי חוק הפלת"ד במקום חברת הביטוח שמתוקף הנסיבות אין עליה מידע.

אם קרנית מסרבת לבצע את התשלום בגין מלוא הפיצוי, פונה הנפגע או משפחתו של הנפטר להליכים משפטיים.

פנו לעורך דין מנוסה בדיני נזיקין – (שכטר ביר) עורך דין תביעות תאונות פגע וברח

הלקוח,הנפגע בתאונה חייב לפנות לעורך דין מיומן המטפל בדיני נזיקין ובאופן ספציפי בנישה של תאונות דרכים פגע וברח.
תחום זה מצריך הגשת תביעה יוצאת דופן כיוון שאין מידע על הנהג הפוגע למעט פרטים מעורפלים שזוכר הנפגע או שזוכרים העדים שהיו במקום בעת המקרה.

עורך הדין מוסיף לכתב התביעה את כל התיעוד לגבי התרחשותה של התאונה ואת כל המסמכים נלווים כמו דוח ביקור בחדר המיון, סיכומי אשפוז בבית החולים, העתקי בדיקות שבוצעו, דוחות על ניתוחים ודוח על המצב הרפואי העכשווי, .כמו כן אישור מהמשטרה על פרטי התאונה, מתי זה קרה מיקום מדויק ותוצאות תאונת הפגע וברח. אם הנפגע נפטר עקב הפגיעה, יש להעביר מסמכים רלוונטיים כמו תעודת פטירה.

שקידה סבירה

המגמה היא לעשות כל שניתן כדי לאתר את הנהג הפוגע, הן באופן אישי לעיתים על ידי העסקת חוקר פרטי והן על ידי פעילות משטרתית ענפה.
יש להביא בחשבון שתאונת דרכים ובמיוחד פגע וברח היא אירוע טראומתי והנפגעים לא תמיד מצליחים להשיג את פרטי הנהג לפני שהוא נעלם במיוחד אם מדובר בפציעה חמורה.

עקב כך, על קרנית לשאת בהוצאות הכספיות גם כשבמקרים מסוימים היא סבורה שלא בוצעה שקידה סבירה ולכן היא מביעה את אי הסכמתה לשלם במקרים ספציפיים.

פיצוי כספי לנפגעים

הפיצוי הכספי לנפגעים מקרנית הוא זהה לגובה הפיצוי שהיה אמור להתקבל מכל חברת ביטוח אחרת. הוא כולל את כימות כל הנזקים הגופניים ונפשיים שקרו לנפגע, מלוא העלויות הרפואיות שנלוו לכך, הפסד של ימי עבודה, עוגמת נפש, סבל וכאב שהם קשים בכל תאונת דרכים וכשהפוגע בורח הם קשים פי כמה.

היו כמה מקרים שבהם קרנית סירבה לשאת בהוצאות הכספיות ולכן המקרים נדונו בבית המשפט העליון אשר חייב את  קרנית לשאת במלוא התשלומים.