072-3952002
זכויות נפגעי תאונות עבודה 5 סעיפים מרכזיים שיש להכיר

זכויות נפגעי תאונות עבודה

אמבולנס זכויות תאונות דרכים

זכויות נפגעי תאונות עבודה – מהן זכויות תאונות דרכים? ואילו זכויות נפגעי תאונות עבודה בביטוח לאומי? כל המידע על זכויות תאונות עבודה בכתבה. לשאלות נוספות פנו למאמרים נוספים באתרנו או תפנו אלינו טלפונית

זכויות נפגעי תאונות עבודה ומה נחשבת תאונת עבודה?

זכויות נפגעי תאונות עבודה

מהם זכויות נכי תאונות עבודה?

משרד עורכי דין ביטוח – למעשה כל תאונה הנגרמת לאדם בגלל עבודתו או במקום עבודתו ואף בדרכו לעבודה או בדרכו חזרה ממנה, נקראת תאונת עבודה וחלות עליו זכויות נפגעי תאונות עבודה.

למה זכאים ומהם זכויות תאונות עבודה:

זכויות נכי תאונות עבודה וזכויות תאונות דרכים בעבודה ועוד, בעלי זכויות להקלות שונות, טיפולים ופיצויים. יש להכיר את כל הגופים השונים ולדעת להיכן לפנות ומה לבקש ולכן מומלץ על מנת לקבל את כל ההטבות במצב זה לקחת עו"ד שהיינו גם עורך דין זכויות ביטוח לאומי.

איך נקבל אישור שזאת אכן תאונות עבודה

עורך דין זכויות ביטוח לאומי שכטר מסביר: הגוף האחראי להכיר בתאונה מסוג זה הוא המוסד לביטוח לאומי. רק במידה שאין הסכמה בין המוסד לביטוח לאומי לגבי האם תחשב התאונה כתאונת עבודה יעבור המקרה לפסיקה בבית המשפט לדיני עבודה ושם יוכרע העניין ולפי כך ינתנו במידת הצורך זכויות נפגעי תאונות עבודה.

מהם זכויות נפגעי תאונות עבודה?

טבח זכויות נכי תאונות עבודה

תאונת מטבח – זכויות נפגעי תאונות עבודה בביטוח לאומי

זכויות נפגעי תאונות עבודה בין אם מדובר על זכויות תאונות דרכים בעבודה או סוג שונה של תאונה הם: קבלה של כל טיפול רפואי הנדרש כתוצאה מהתאונה. אם ישנה נכות אז קיצבה התואמת את סוג הנכות. תשלומים על "אובדן כושר עבודה" והזכות במידת הצורך לעבור שיקום מקצועי. יתכן קבלה של מענק מיוחד והזכות לקבלת גמלאות תלויים בנפגעי עבודה

נקודות שיש לשים לב:

תאונת עבודה בבניין – כל הקשור בטיפולים רפואיים והחזרים בנושא זה ינתנו למבקש רק אם פנה באופן מסודר לביטוח לאומי והגיש את כל הטפסים הנדרשים באופן המדויק ובזמן הנכון על מנת לקבל את הסיוע. חשוב לזכור שלמרות הקושי לאחר התאונה יש לבצע שלבים אלה שיקלו לאחר מכן ויאפשרו את קבלת זכויות נפגעי תאונות עבודה. כמובן שבמידה וכבר בשלב ההתחלתי מלווה את התהליך זכויות נפגעי תאונות עבודה עורך דין זכויות ביטוח לאומי ידע לכוון ולנהל את הדברים בנוחות המרבית.

זכויות נכי תאונות עבודה

מומלץ לקחת עורך דין לתביעת כושר עבודה – על מנת לקבל גמלה לגבי כל נכות שהיא יש להגיש לביטוח לאומי בקשה בעקבות הנכות שנגרמה, המגבילה את האדם בכל צורה ורמה שהיא. בהתאם לרמת הנכות הנקבעת יקבע אם זכאי המבקש לפיצוי כספי, במידה וכן, יוכל להיות זכאי למענק יחיד חד פעמי ואף לקצבה חודשית קבועה בהתאם למגבלה המדוברת.

זכויות נפגעי תאונות עבודה בביטוח לאומי

אמבולנס זכויות תאונות דרכים

פינוי אמבולנס, זכויות נפגעי תאונות עבודה ביטוח לאומי

ביטוח לאומי – חוק תאונת עבודה אומר כי חלק מהפיצויים הוא תשלום עקב אובדן היכולת להשתכרות. גם בזמן הצמוד לתאונה ולעתים גם הבה אחריו, הכל בהתאם לסוג המגבלה שנוצרה.

דמי פגיעה הם חלק מזכויות נפגעי תאונות עבודה

נזקי גוף – בהמשך לאובדן כושר עבודה לאחר התאונה.  המוסד לביטוח לאומי מספק לנפגע אפשרות לקבל פיצוי של 75% מהשכר הממוצע של הנפגע בשלושה חודשים שקדמו ליום בו קרתה התאונה. פיצוי זה יהיה רק אם אותו אדם, הנפגע יהיה ברצף בהחלמה, אם חזר בין לבין לעבודתו יקבל פיצוי רק לתקופה הראשונה בין התאונה לחזרתו בפעם הראשונה למקום העבודה. במידה ונשאר בביתו ברצף יוכל לקבל פיצוי זה עד תשעים ימים. כמו כן יקבל במידת הצורך שיקום מקצועי  שניתן מהמוסד לביטוח לאומי לאדם שנפגע בעבודתו וזקוק ולכן גם יהיה זכאי לקבל שיקום מקצועי

במידה ולנפגע נקבעה דרגה של נכות מהעבודה בגובה של שבעים וחמישה אחוזים ויותר יהיה זכאי לקבל קצבה, מענק מיוחד, (גמלה או מענק מיוחדים על מנת לממן עזרה במטלות הבית, טיפולים אישיים יכולת למימון הרכב ונסיעות). בנוסף  במידה ואדם נפטר כתוצאה מתאונת עבודה זכאיים התלויים בו, שאריו לקבל זכויות נפגעי תאונות עבודה הכוללות מענק פטירה קצבאות ודמי מחייה.

במידה ואתם או אדם קרוב אליכם חווה תאונת עבודה ואתם זקוקים לייעוץ והכוונה בנושא זכויות נפגעי תאונות עבודה, פנו אלינו בהקדם ונעזור בכל שנוכל על מנת להקל על מצבכם.

זכויות נפגעי תאונות עבודה  | זכויות תאונות דרכים | זכויות נכי תאונות עבודה  | זכויות תאונות עבודה |  זכויות נפגעי תאונות עבודה בביטוח לאומי | עורך דין זכויות ביטוח לאומי