072-3952002
עורך דין תאונת עבודה ברמת גן - שכטר עם 4 דגשים בנושא שיש להכיר היטב

עורך דין תאונת עבודה – שבר , קטיעת איברים, מיקרוטראומה,חתכים תאונה בדרך לעבודה.

עורך דין תאונות עבודה ברמת גן שכטר ביר

עורך דין תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תרחיש אפשרי במגוון תחומים; בין שמדובר בעבודה פיזית או עבודה משרדית, עלולים להתרחש מקרים שבהם עובדים חווים פגיעה גופנית עם השפעות לטווח הקצר והארוך. במקרים האלו חשוב לדעת מה לעשות, וכאן נסביר כיצד להתנהל במקרים של תאונות עבודה, וכיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לכם לאחר פגיעה.

תאונת עבודה מהי ?

עורך דן תאונות עבודה פגיעה בברכיים

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת במהלך זמן העבודה, או בדרך אל/ממקום העבודה. יש מספר סוגים של תאונות שנופלים תחת ההגדרה הזו:

פגיעת עבודה

כל מצב שבו עובד נפגע במהלך ביצוע עבודתו, בדרך למקום העבודה, או בדרך ממקום העבודה. פגיעות מהסוג הזה כוללות תאונות אישיות או תאונות דרכים שעלולות להתרחש במהלך מילוי תפקיד, במסלול בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממקום עבודה. פגיעת עבודה נפוצה במיוחד היא פציעה של עובדים שלוקחים חלק בבנייה: כאשר בונים או משפצים מבנה, יש סכנות פוטנציאליות רבות. כך למשל עובד בנייה עלול לשבור את ידו בעקבות נפילה של לבנה, או לחוות פגיעות גופניות אחרות שקשורות לעבודתו.

מחלת מקצוע – האם זו תאונת עבודה

מלבד פגיעות שמתרחשות בנקודת זמן מסוימת ומוגדרת, ישנם מקרים שבהם פגיעה מעבודה היא תהליך הדרגתי. מחלת מקצוע היא ההגדרה של פגיעה כזו, והיא כוללת מחלות שנובעות בגלל אופי העבודה. אם למשל עבודה מסוימת כוללת מתח רב שמביא להתפתחות של מחלת עור, כמו פסוריאזיס, אזי ניתן להגיש תביעה על מחלת מקצוע.

מיקרו טראומה – ורסיה נוספת של תאונת עבודה

מיקרו טראומה היא שם כללי לפגיעות קטנות שהתרחשו במשך מספר מקרים ובגלל גורמים שונים. הפגיעות האלו גורמות לנזקים זעירים, אך כאשר הן מצטברות, עלול להיגרם נזק של ממש.

דוגמאות לתאונות עבודהעורך דין לתביעה בגין תאונת עבודה

מלבד המקרים שהזכרנו מעלה, יש מצבים נפוצים אחרים של תאונות עבודה:

  • מכונות שגורמות לחתכים עמוקים/קטיעה של איברים
  • תאונות דרכים בדרך לעבודה/בדרך מהעבודה
  • נפילה של ארגזים במחסנים על ראשם של עובדים, או על איברים אחרים
  • שאיפה של חומרים מסוכנים שמובילים לנזק מצטבר

הגשת תביעה בגין תאונות עבודה: עורך דין לתביעות תאונות עבודה

כדי להגיש תביעה על תאונת עבודה, יש לאסוף תחילה מסמכים שתומכים בטענותיו של התובע. כלומר, יש לקבל אבחנה רפואית שמעידה על פגיעה, וכן על קשר בין תאונת עבודה ובין תוצאותיה. יש לספק הוכחות שלא משתמעות לשתי פנים שאירעה תאונה במסגרת העבודה, או במסגרת זמן העבודה, כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה. תביעות מהסוג הזה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי כדי לקבל דמי פגיעה. מומלץ להגיש את התביעה בהקדם, שכן ככל שעובר הזמן, כך עלולה להיפגע הזכאות לתשלום פיצויים.

בנוסף, במקרים שבהם יש חברת ביטוח במקום העבודה אשר מבטחת את העובדים, מומלץ להגיש תביעה לפיצויים גם בחברה. תאונת עבודה נכללת בקטגוריה של תאונות אישיות, ולכן ניתן להגיש תביעה על תאונה אישית בחברות הביטוח השונות. במקרים שבהם מעורב צד שלישי, כמו נהג לא זהיר בתאונת דרכים, יש להגיש תביעה נגד הצד האשם.

התנהלות מול כל הגורמים האלו היא מסורבלת במקרים רבים, ולכן חשוב לקבל ייעוץ ולעבוד עם עורך דין תאונות עבודה מקצועי.

קבלת זכויות במקרה של תאונות עבודה

כדי שניתן יהיה לממש את הזכויות בגין תאונת עבודה, יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי תוך 12 חודשים מיום הפגיעה. הגשה לאחר טווח הזמן הזה פוגעת משמעותית בסיכוי לקבל דמי פגיעה/גמלת נכות. באמצעות הפיצויים ניתן לקבל טיפול רפואי מקצועי, ולכן הגשת תביעות על תאונות עבודה היא חשובה במיוחד.

נפגעי תאונות עבודה שאינם מסוגלים לעבוד בעקבות פציעתם זכאיים לתשלום דמי פגיעה למשך 13 שבועות החל מהיום לאחר האירוע. במקרים מסוימים ניתן לקבל קצבת נכות במענק חד-פעמי, או על בסיס חודשי. במקרים של נכות זמנית המענק יהיה חד פעמי, וכאשר מדובר בנכות צמיתה – הנפגע יקבל מענק חודשי.

עורך דין לתביעות תאונות עבודה: ממשו את זכויותיכם

עורך דין תאונות עבודה ברמת גן שכטר ביר

תביעה בעקבות תאונת עבודה ברמת גן

בין שמדובר בפגיעה עם השפעה זמנית או ארוכת טווח, תאונת עבודה דורשת טיפול; קבלת תגמולים ופיצויים בעקבות תאונות עבודה מאפשרות לנפגעי תאונות עבודה לקבל טיפול, וכן לכסות הוצאות חיים במהלך התקופה שבה הם לא יכולים לעבוד. תביעות על תאונות עבודה עשויות להיות סבוכות במיוחד, ולכן חשוב להיערך בהתאם, עם עורך דין תאונות עבודה.

במשרד שכטר-ביר זמין לכם שירות ייעוץ וליווי משפטי במגוון תחומים, לרבות תאונות עבודה. המשרד מתמחה בנזקי גוף, ואנו מסייעים ללקוחותינו להתמודד מול כל המוסדות והגופים הנדרשים. אם חוויתם פגיעה בעקבות תאונת עבודה – אל תהססו ואל תחכו. פנו לקבלת ייעוץ משפטי עם משרד שכטר-ביר, וממשו את זכויותיכם באופן מלא.